Na Zlatiboru je, od 1. do 3. novembra 2024. godine, održana četvrta godišnja konferencija Mreže kinoprikazivača Srbije, i to pod sloganom „Perspektive i inovacije u kinoprikazivanju: Put ka održivoj filmskoj budućnosti“.
Na Konferenciji je učestvovalo oko 100 filmskih profesionalaca, a među njima članovi Mreže kinoprikazivača Srbije (MKS), distributeri, producenti, reditelji, filmski kritičari, kao i gosti iz regiona i Evrope, koji su podelili svoja iskustva i primere dobre prakse.
Pored osnovnih tema, kao što su prikazivanje filmova, edukacija i razvoj publike, na Konferenciji MKS bilo je reči o društvenoj odgovornosti u filmskoj industriji, korišćenju virtualne i proširene stvarnosti u kinematografiji, novim inicijativama u distribuciji filmova, umrežavanju i razmeni resursa među kinoprikazivačima…
Prvog dana Konferencije, svoje predavanje imao je Majkl Arnon, međunarodni ekspert za PR i marketing u filmskoj industriji. Arnon je objasno kako je priprema efikasna marketinška i PR strategija jednog filma od najranije faze. Oslanjajući se na nedavne studije slučaja (kao što su filmovi „Jagnje“ ili „Muka mi je od sebe“), predavanje je pružilo sveobuhvatan pregled o tome kako na najbolji način iskoristiti alate marketinga i PR-a u različitim fazama proizvodnje. Posebna pažnja bila je posvećena savetima za rad sa medijima, naročito sa međunarodnom stručnom štampom.
Majkl Arnon je jedan od partnera kompanije WOLF, butik agencije za PR i marketing koja od 2010. pomaže filmskim stvaraocima da komuniciraju i ostvare svoju viziju. Pristup WOLF-a obuhvata ceo proizvodni ciklus: od prevazilaženja prepreka kako bi novi projekat bio primećen i finansiran, pa sve do pripreme gotovih filmova za premijere na velikim međunarodnim filmskim festivalima, a ova agencija radila je i na promociji dva srpska filma, a to su „Teret“ i „Otac“.
Na drugoj sesiji tokom prvog dana Konferencije, sastali su se prisutni prikazivači i distributeri da bi ukrstili svoje stavove na temu „PR i marketing u filmskoj industriji“. Tokom jednosatne diskusije, došlo se do zaključka da su PR i marketnig od ključne važnosti za promociju i uspeh filma. Iako prikazivači i distributeri imaju različite uloge, njihova saradnja je od ključnog značaja za uspešan distributivni proces.
Drugi dan Konferencije MKS počeo je redovnom Skupšinom Mreže kinoprikazivača Srbije, na kojoj su predstavljeni novi članovi i donete odluke neophodne za dalji rad Mreže. Istovremeno, Media desk Srbije je za pristune producente i reditelje organizovao radionicu u nekoliko sesija, a sa ciljem da se istraže najbolje prakse za prijave na pozive programa Kreativna Evropa. Ove sesije su pružile savete o ključnim segmentima prijava, kao i smernice o tome kako najefikasnije predstaviti i komunicirati sveukupnu viziju i strategiju projekta ili grupe projekata u kontekstu procesa prijave. Na radionici je učestvovao i ranije pomenuti Majkl Arnon.
Bojan Đurovac, iz Filmskog centra Srbije, održao je informativno predavanje o autorskim pravima, sa posebnim osvrtom na filmsku umetnost. Na ovom predavanju bilo je reči i o javnom konkursu FCS-a za preddigitalizaciju i digitalizaciju bioskopa. O autorskim pravim je govorio i reditelj Miloš Škundrić.
Kasnije tog dana održano je predstavljanje projekta E-bioskop, o kome je govorio Boban Stefanović, predsednik Upravnog odbora Mreže kinoprikazivača Srbije.
Nakon toga održan je okrugli sto „Distribucija i prikazivanje domaćeg filma u bioskopima“ na kojoj su učestvovali predstavnici distributerskih kuća MCF – MegaCom Film, Taramount Film, Blitz Film i Delius Film. Trećeg dana došlo je do zaključka četvrte Konferencije, uz dogovor da se ova uspešna praksa nastavi i tokom sledećih godina.
Konferencija Mreže kinoprikazivača Srbije, treba to posebno istaći, održana je uz podršku Ministarstva kulture Republike Srbije, Filmskog centra Srbije i Media deska Srbije.
Teskt i fotografije: Đorđe Bajić i Zoran Janković